قالب وردپرس افزونه وردپرس

متن سخنان در آیین رونمایی «دفترهای مشق شکرستان»

خیلی خوش آمدید. امروز از نگاهی، جشن شش ماهگی حوزه هنری کودک و نوجوان هم هست!
تمدن غرب، چندین سده است که تجربه فرآیند مدرنیزاسیون و ملحقاتی نظیر سکولارسازی را، با کوشش بسیار، پیش می‌برد. و ما مسلمانان، وقتی از بی‌هوشی درآمدیم که دیر شده بود.
تمدن غرب هیچگاه برای حمله به دیگران، صبر نکرده است. اروپاییان از روزی که توانستند کشتی بسازند، دریاها را درنوردیدند و نزدیکترین خشکی‌ها را اشغال کردند و مستعمره‌ها را بر پا کردند.
این خوی سلطه‌گری، غرب را رها نکرده است. اگر آن روز که فناوری و ابزار، به بشر غربی اجازه داد جسم خود را به دوردست‌ها منتقل کند، دوران استعمار آغاز شد، امروز نیز که فناوری و ابزار به بشر غربی اجازه داده، صدا و تصویر خود را به دوردست‌ها منتقل کند، دوران استعمار فرانو آغاز شده است.
دوباره همان تمدن، دوباره همان جنگ‌طلبی و دوباره همان استعمار.
تمدن غرب، ایستاده بر بلندای چند سده تجربه، آموخته که چگونه شیوه زندگی خود را به خورد دیگران بدهد و چگونه هزینه‌های این خوراندن را نیز، به سودآوری بدل کند.
نه گفتن به چنین ابرقدرتی، آرمان دور از تصوری بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتفاق افتاد. و اینک، در چهارم شهریور ۱۳۹۲، این افتخار را دارم که بگویم، هنر انقلاب اسلامی، یک فرمول راهبردی را کشف کرده است: اقتصاد فرهنگ!

به تجربه حوزه هنری کودک و نوجوان در تولید دفترهای مشق شکرستان نگاهی بیندازید: یک بازی چهار سر برد! بردهایی برای آفریننده، تولیدکننده، فرهنگ بومی و مردم ما!
محبوبیت فوق‌العاده مجموعه پویانمایی «شکرستان»، فرصتی را در اختیار حوزه هنری قرار داد تا با تجربه تولید محصولات جانبی این اثر هنری، به اقتصاد فرهنگ بیشتر بپردازد. حوزه هنری‌ای که همین فرمول راهبردی اقتصاد فرهنگ را در عرصه کتاب کشف کرده بود!
مطالعات بازار، فهرستی از اولویت‌های تولید را در برابر مدیران حوزه هنری قرار داد که نتیجه آن، ورود عروسک‌ها و لوازم تزیینی شکرستان به بازار داد. این تجربه، به عنوان یک دانش سازمانی گران‌بها، در اختیار حوزه هنری کودک و نوجوان تازه تاسیس قرار گرفت تا راه را، به تمرکز و توان بیشتر بپیماید. و امروز، جشن خرمن همین تجربه اقتصاد فرهنگ است. کاشت و داشتی که به برداشت انجامیده است.
موفقیت و پیشگامی دفترهای مشق شکرستان، محصول هم‌افزایی تجربه دو گروه از متخصصان است: آفرینشگران هنری و خبرگان تولید. حوزه هنری کودک و نوجوان و شرکت آزاده.
این تجربه، پنجره جدیدی را دربرابر مدیران فرهنگی باز می‌کند: چشم‌انداز تولید محصولات فرهنگی با سرمایه بخش خصوصی. هم‌افزایی تخصص نهادهای حاکمیتی در ذائقه‌سازی و تبلیغات در کنار تبحر بخش خصوصی در تولید، توزیع و فروش.

این شما و این دفترهای شکرستان. حس خوب در دست گرفتن این دفترها را از دست ندهید!

مطلب پیشنهادی

قهرمان‌کشی ـ نگاهی به فیلم سینمایی «مزار شریف» حسن برزیده

یکی از نیازهای روزگار ما، معرفی «قهرمان‌»ها به جوانان و نوجوانان است. غربیها در قهرمان‌سازی، …

۲ دیدگاه

  1. سلام و ارادت
    خسته نباشید فکر و طرح بسیار ارزشمندیه دفاتر رو دیدم و تهیه کردم منتظر اقلام بعدی هم هستیم فقط ای کاش روی جلد دفاتر لوگو شکرستان می امد و البته در پشت جلد حوزه هنری کودک و نوجوان درشت تر نوشته میشد
    بهرحال حرکت بسیار ارزشمندی است خدا قوت امیدوارم خانواده ها از این به بعد در خرید لوازم التحریر به سمت تصاویر و قهرمان های غربی نرن جای این اقلام همیشه خالی بود حالا که هست دست مریزاد
    ارادتمند
    زنجانپور

  2. سلام و خداقوت!
    خبر رونمایی “دفترهای مشق شکرستان” واقعا خوشحال کننده بود،از این جهت که خیالمون راحت شد که هنوز هستند کسانی که به فکر بچه های سرزمین شکرستان باشند!!!
    روزهاتان پرتقالی باد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *